неделя, 23 септември 2007 г.

Телефонни вандали



Имам чувството, че напоследък на абсолютно всичките ми познати или на техни роднини се е случвала подобна случка - телефонът звъни, някой се представя за далечен роднина и измисля един или друг повод да ги убеди да му пратят пари. Обикновено избират телефони, чиито абонати са възрастни хора, защото разчитат че повечето от тях чуват трудно, а и по-бавно съобразяват. Пък може и с възрастта, човек да става по-наивен, не знам. И на нас ни се беше случвало това преди доста време, но беше доста безобидно - някой се опитваше да се представи за далечен братовчед, нещо за някакъв колет обясняваше.
Явно обаче тия нещастници, са разбрали, че хората им се връзват все по-трудно и са станали чувствително по-злобни и подли!
Случката е от тази вечер:
Звъни телефонът. Майка ми вдига, чувам я, че нещо говори, по думите й става ясно, че говори с брат ми и в следващия момент изпада в истерия. Вика, крещи, трепери... Иска ми нещо за писане - брат ми се обаждал, от полицията звънял, бил блъснал някакво момиче с колата, трябвало да запишем номера на адвоката и да се обадим.
Смрази ми се кръвчицата. Причерня ми. Брат ми работи на три места, редовно е недоспал, викам си край, заспал е на волана и е станала белята. Слава Богу, че майка ми наистина недочува и ми даде на мен да говоря с него и да записвам. Вземам аз слушалката и всячески се опитвам да запазя присъствие на духа - все пак не знам колко е сериозна ситуацията, може да не е толкова зле - и... чувам глас, който по никакъв начин не би могъл да е на брат ми.
Още не знам майка ми как се е объркала, но, както казах, тя има проблеми със слуха, а и линията пращи и е приглушена и като добавиш тая внезапна ужасна новина, нищо чудно, че им е повярвала.
И почва тоя да ми диктува някакъв номер на адвоката, на когото трябвало да се обадя. Адвокат Марковски се казвал. Обаче аз след като съм чула тоя глас вече ми е ясно за какво става въпрос, защото само дни по-рано с колеги точно тая телефонна мафия обсъждахме. На колегата бяха тормозили баба му и дядо му, на моя позната се бяха обаждали на бабата на съпруга й... Изобщо моментално ми прещрака. Обаче викам си, може все пак да греша и решавам да проверя той ли е, не е ли. И почвам да разпитвам. "Какво стана, да не си заспал на волана?" и той веднага захапва - "Да, да, точно заспах". "Е как бе, с Опела ли се удари?". А той като папагал "Да, да с Опела, точно тъй". А брат ми кара Нисан.
Ех леле, че като ми кипна. Ако ми беше тоя противен долен гнусен субект пред очите, щях да му отвъртя главата! Майка ми ме гледа и не разбира какво се случва. А аз на тоя вече му крещя: "Простаци, друга работа нямате ли си, ами тормозите хората!" И затварям. Майка ми ни жива, ни умряла, ама нямам време да се разправям с нея. Моментално се мятам към мобилния и се обаждам на брат ми. Трите иззвънявания, които трябваше да изчакам докато ми отговори, ми скъсаха нервичките. Чак като го чух да казва "Кажи бе сестра ми?" ми светна пред очите. Поговорихме, дадох на майка ми да го чуе и й се размина инфаркта. Обаче мен още ме държи. Номерът, който записах е 0877774166. Казаха ми, че на него отговаря адвокат Марковски. Тоя номер аз смятам да го дам на моя приятелка дознателка от Русе. Не знам какво ще излезе, но ако успеят да открият някой от тия нещастници, най-добре да не ми попада пред очите!
Дано на никого от вас или ваши познати не се случва подобна случка, но все пак, моля имайте това предвид и бъдете изключително внимателни!!!


Няма коментари: