понеделник, 3 септември 2007 г.

Криле

Поредният филм на Вим Вендерс, който гледах, ме остави изумена и безмълвна.
Wings of Desire безпощадно ми напомни, че не само не ми е дадено да творя подобна красота, но не съм в състояние дори да я възприема напълно.
Ето колко и какви криле преброих:
- крилата на статуята;
- крилата на ангелите;
- крилата на момичето;
- крилата на самолетите-бомбардировачи;
- крилата на птиците;
(които единствени свободно пресичат Стената)
- липсващите крила на желанието;
- унищожените крила на вечността....
Ако приемем, че всички тези крила са по едно ниво на изграждане на смисъла и те са изцяло вплетени едно в друго.... дали се получава лабиринта на щастието, с който Тя иска да обгърне Него?
Понеже съм семпло... добре де, глуповато създание се наложи да попитам защо ангелите не виждат цветове. Добрият човек приятел, който ми посочи този филм и, който редовно ме вкарва в правия път, и този път ме спаси от невежеството ми.
"Защото са там за да наблюдават човешката душа, а не света", каза той и развърза един от възлите. С останалите ще трябва да се боря сама и вече предвкусвам удоволствието и насладата от тази борба.


Няма коментари: